Nöjd men kall ;)

Har precis kommit hem efter en lång ridtur med Moa och Legolas! Super roligt var det, red först och mötte dom och sedan red vi till arks paddock. Hoppade några skutt och Sopot kändes helt okej, krävde inte så mycket utav honom.
Sedan bytte vi häst en snabbis och shit vilken skillnad haha, Lego är verkligen raka motsatsen till Sopot! Pigg, känslig och väldigt vaken, men det gick bra för att vara första gången på honom tyckte jag :) Det är ju roligt att se någon annan rida ens ponny ibland också.
Efter ett tag bytte vi tillbaka och red ut, då började det små regna :/ Men vi red lite i skogen och sedan red vi till en grusväg där vi körde intervaller fram och tillbaka, haha gud vad Sopot tyckte det var kul, hoppade över de små vattenpölarna och dundrade på bra ;) Sedan skrittade vi till mitt stall och det regnade väldigt mycket och shit vad jag frös! Ingen jacka, vantar eller varma ridbyxor.. Slängde på Sopot täcke och släppte ut honom i hagen sedan sällskapade jag Moa en bit på vägen hem :)
Lego i vintras när han precis kommit till Moa :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0