Mysig dag i stallet :')

Sopot var hur duktig som helst idag, vi var båda på bra humör och det var jätte bra väder ute också :D
Gick en promenad i skogen först, fotade massa och tränade på att han faktiskt skulle våga ta för sig lite mer, inte gå 3 meter bakom mig utan våga gå lite närme eller till och med bredvid mig istället.

Sedan gick vi till paddocken och tränade lite övergångar på volt och förflyttningar, allt går så fort fram med honom nu!
Han har börjat musklat till sig och nu är han inte heller lika känslig för mina rörelser, såklart är han fortfarnade det men inte alls som för en vecka sedan! :)
Satte upp film kameran så det kommer snart en film!
Gick genom skogen tillbaka till stallet och det gick mycket bättre, han var mer med mig och sökte tillochmed lite kontakt! :D
Sedan skrittade jag och Tova ut i skogen, super mysigt och det var fortfarande varmt ute.
Vi klättrade i klätterbacken och efter 2 vändor vart Sopot less så då red vi hem igen :)






Kommentarer
Postat av: Sophie

Åh, så kul att det går så bra! :D ♥

2011-04-24 @ 22:24:26
URL: http://aimant.blogg.se/
Postat av: Emeli

Gud vilken fin häst!

2011-04-25 @ 14:18:14
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0